środa, 2 października 2013

Wyprzedany antykwariat

Może nie do końca, ale książki znikają :)


Antykwariat Pasja - Czytania [facebook] od wczoraj prowadzi akcję (promocję?) Literacka Uczta. Wszystkie książki z metalowych regałów (popularnonaukowe i beletrystyka - wszystko: kryminały, literatura kobieca, historyczne, dziecięce, poezja itp.) można nabyć za cenę całej złotówki za egzemplarz :) Akcja trwa do 12 października.

Wybór ogromny, chociaż oczywiście nie są to najnowsze wydania. Nie hołduję kupowaniu książek dla samego posiadania (kurz, brak miejsca, poza tym rzadko czytam książkę po raz drugi - więc po co?), jednak znalazłam dla siebie kilka perełek :)


Od lewej:

Rudyard Kipling The Jungle Book
Ken McClure Spirala Pandory
Sylvia Clayton The Crystal Gazers
Stendhal Czerwone i czarne
Witold Cienkowski Język dla wszystkich

Zależało mi na pozycjach anglojęzycznych, niestety nic specjalnego nie było :( Wybrałam więc tylko kultową Księgę dżungli, której jeszcze nie miałam okazji przeczytać po polsku. Druga niepolskojęzyczna książka to The Crystal Gazers, która była zupełnie przypadkowym wyborem, bo ani tytuł, ani autorka nic mi nie mówią. Gdy na okładce zobaczyłam "Sylvia" miałam nadzieję, że to może Szklany klosz w oryginale, ale niestety... 

Z nazwiskiem Stendhala spotkałam się przy okazji przeglądania jednej z list typu "100 książek, które trzeba znać". Trzeba nie trzeba, ale skoro trafiłam na tę książkę to czemu by nie spróbować? :)

Natomiast Spirala Pandory to thriller medyczny nieznanego mi jeszcze autora i to chyba będzie pierwsza książka, po którą sięgnę rozprawiwszy się z lekturami tzw. obowiązkowymi.

Za kupione 5 książek otrzymałam książkę-niespodziankę:


Jak powiedział miły pan sprzedawca, wiele osób ocenia książkę po okładce, zostały więc one ukryte :P Wybrane książki z tzw. klasyki mniej znanej, które niestety piękną i przyciągającą wzrok okładką nie mogą sie poszczycić, zapakowano tak jak widać. Jak dla mnie świetny pomysł!

A co mi się trafiło?


Jak widać okładka nie powala. Z książką czy autorem nie spotkałam się jeszcze, ale co ja tam mogę wiedzieć o klasyce literatury rosyjskiej :P

Podsumowując: akcja bardzo mi się podoba, książek chętnie wybrałabym jeszcze więcej, ale ograniczona byłam (i będę) chociażby wielkością akademikowego pokoju :P

Do osób z Łodzi, jeśli tu takowe są: 8-9 listopada to w Pasji - Czytania dni akcji Przygarnij Książkę, często praktykowanej przez antykwariaty. Zasady banalnie proste - reklamówka książek kosztuje 15 zł :)

Post troszkę ponadprogramowy, ale zdjęcia z ostatnich tygodni już czekają grzecznie na dysku na swoją kolej :)


Idźcie i czytajcie książki,
Marlen

1 komentarz:

  1. ja na ost przygarnij książkę nieźle się obławiłam :D myślałam że dopiero w marcu będzie kolejna akcja a tu niespodzianka :D ♥ i w ten sposób dobierzesz się do mojego 'bloga', tzn chyba się dobierzesz :D

    OdpowiedzUsuń